ورق های رنگی و مزایای استفاده از آن
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

شاید نام ورق رنگی را شنیده باشید و با این سوال مواجه شده باشید که ورق رنگی چیست و چه مزایایی دارد؟ ورق رنگی در واقع یک ورق گالوانیزه است که با رنگ کوره ای رنگ آمیزی شده است. رنگ های این ورق دارای تنوع زیادی است که به ۱۰ تا ۱۵ نوع رنگ می رسد. این رنگ ها علاوه بر زیبایی، سطح فلز را در برابر آسیب های خارجی محافظت کرده و مقاومت آن را افزایش می دهند. ورق رنگی یکی از پرکاربردترین روکش ها می باشد که در بسیاری از صنایع از جمله ساختمان سازی، لوازم خانگی و … کاربرد دارد. استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت این محصول به عنوان ورق پایه به این نوع ورق خواص بسیاری از جمله شکل پذیری بالا، استحکام و مقاومت در برابر زنگ زدگی، خوردگی و اکسیداسیون داده است. به همین دلیل از آن ها برای ساخت سقف در مناطق مرطوب استفاده می شود. امروزه استفاده از این محصول در صنایع مختلف نیز رو به افزایش است. بنابراین پس از مطالعه این مقاله در صورت نیاز به خرید این محصول می توانید به صفحه مربوطه در وبسایت فولاد ۳۶۹ مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا ورق رنگی ضد زنگ است؟

یکی از مزایای استفاده از ورق های رنگی این است که وقتی در معرض هوای آزاد قرار می گیرند دارای لایه نازکی از اکسید آلومینیوم خواهند بود که در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم هستند. البته چیزی که باید بدانید این است که ورق رنگی در واقع با یک سری فرآیندهای شیمیایی رنگ می شود که پیچیده هم هستند و به راحتی آسیب نمی بینند. البته به شما این اطمینان را می دهیم که می توانید برای مدت طولانی بدون تغییر رنگ از آن ها استفاده کنید و در واقع کاربرد بسیار خوبی نسبت به انواع دیگر ورق ها دارند. در پایان می توان گفت با توجه به قیمت ورق های رنگی، این ورق ها به عنوان یک انتخاب عالی در این زمینه و برای استفاده در سقف محسوب می شوند. شما می توانید آن ها را در رنگ ها، اندازه ها و همچنین اشکال مختلف خریداری کنید. همچنین ضخامت در انواع ورق های رنگی کاملا متفاوت است. این ویژگی ها باعث می شود که این ورق ها کاربردهای زیادی داشته باشند که البته از جمله آن ها می توان به دکوراسیون مکان هایی مانند رستوران ها و فروشگاه ها اشاره کرد. در نهایت می توان گفت مزایای ورق های رنگی به قدری زیاد است که می توان از معایب اندک آن چشم پوشی کرد.

مزایای استفاده از ورق رنگی

قبل از اینکه به نکات مهم خرید ورق های رنگی اشاره کنیم، بهتر است ابتدا به مزایای استفاده از این ورق اشاره کنیم. این محصول دارای ویژگی ها و مزایای بسیاری است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • نصب آسان
  • عایق بسیار خوب
  • استحکام بالا
  • قیمت مناسب
  • دسترسی آسان و سریع
  • ابعاد مختلف، وزن سبک و شفافیت بالا
  • تهویه خوب
  • طرح های متنوع و زیبا، رنگ های متنوع و زیاد

مقاومت بالا

از آنجایی که ورق رنگی دارای لایه محافظ بوده و به عنوان نوعی تقویت کننده در برابر فشار عمل می کند، استحکام کششی این محصول را نسبت به فولاد معمولی افزایش می دهد.

مقرون به صرفه

طول عمر بالای ورق رنگی این محصول را به کارآمدترین محصول در ساختمان تبدیل کرده است. ورق های رنگی در مقایسه با ورق های ساخته شده با روش های دیگر ارزان تر هستند.

بادوام

گالوانیزه کردن ورق های رنگی دوام زیادی را در عین استحکام بیشتر ورق فولادی ایجاد می کند. پوشش روی توانایی محافظت از فولاد را در برابر هر عامل خارجی اعم از شرایط آب و هوایی، تغییرات دما، ضربه، فشار یا حتی کشش دارد.

انعطاف پذیری بالا

ورق رنگی از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است و همین امر این ورق را به محصولی پرکاربرد تبدیل می کند. ورق های رنگی به عنوان یک محصول قابل اعتماد در بخش های مسکونی و تجاری شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

پایدار

تولیدکنندگان با گالوانیزه کردن ورق های فولادی می توانند نیاز مصرف کنندگان به خرید فولاد را کاهش دهند و از تاثیر منفی این محصول بر محیط زیست بکاهند. با توجه به اینکه فولاد گالوانیزه قابل بازیافت است، این محصول یکی از پایدارترین مواد صنعتی موجود در بازار است. مهمترین مزیت استفاده از ورق رنگی قابلیت استفاده مجدد آن است.

ورق رنگی فولاد 369

کاربرد ورق رنگی چیست؟

این نوع ورق که گاهی به آن ورق رنگی شیروانی نیز می گویند در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد که در قسمت های قبل به برخی از آن ها اشاره شد. برخی دیگر از کاربردهای رایج این ورق ها عبارتند از:

  • نمای ساختمان
  • نمای تزئینی منازل، شرکت ها و…
  • کابینت سازی و سایر صنایع فلزی
  • سقف کاذب
  • سرد خانه ها
  • بدنه ماشین آلات صنعتی و دیگ بخار
  • بدنه کیس کامپیوتر
  • بدنه انواع لوازم خانگی مانند یخچال، آبگرمکن، ماشین لباسشویی و …
  • بدنه و سقف کارگاه، انبار و سوله

مقایسه ورق فلزی و سقف یو پی وی سی

همانطور که می دانید سقف یو پی وی سی مزایای بیشتری نسبت به ورق رنگی دارد. بنابراین استفاده از آن به عنوان سقف صنعتی و سقف سوله مقرون به صرفه تر و هوشمندانه تر است.

نیاز دائمی به اچارکشی در حین استفاده

ضریب انبساط و انقباض فلزات بالاست و ورق فلزی نیز از این امر مستثنی نیست و به دلیل انبساط و انقباض پیچ ها و ورق های رنگی در سرما و گرما نیاز به آچارکشی را افزایش می دهد. پیچ گوشتی برای نگهداری و تعمیر پوشش های سقف ورق رنگی ضروری است و به دلیل شل شدن پیچ ها در هنگام انبساط و انقباض، عایق رطوبتی سازه با مشکل مواجه می شود.

ضرورت عایق کاری در ورق فلزی

یکی از عواملی که در نصب ورق فلزی به آن توجه می شود، عایق بودن زیر آن است، زیرا ماهیت ورق فلزی به گونه ای است که ضریب انتقال حرارت بالایی دارد و همین ضریب انتقال حرارت بالا، انتقال حرارت را آسان می کند. ورق رنگی به دلیل جذب زیاد آب و مرطوب ماندن طولانی مدت عایق باعث از بین رفتن و کپک زدن عایق و کاهش راندمان حرارتی می شود.

ناهماهنگی رنگ در ورق های فلزی

ورق فلزی دارای طرح ها و رنگ های متنوعی است و از این نظر تولیدکنندگان در انتخاب طرح و رنگ انتخاب های زیادی دارند. اما پس از مدتی ورق رنگی تغییر رنگ داده و مقاومت کافی در برابر نور خورشید ندارد. رنگ استفاده شده در ورق فلزی رنگ پلی استر است که مقاومت کافی در برابر نور خورشید ندارد و در مقابل نور خورشید باعث تغییر رنگ می شود.

قابلیت بازیافت ورق های فلزی

یکی از مزایای ورق فلزی در پوشش سقف این است که می توان آن را به عنوان ورق دست دوم به فروش رساند و حتی در صورت زنگ زدگی نیز می توان از آن به عنوان ورق بازیافتی استفاده کرد. این مورد در پوشش های دیگر کمتر دیده می شود.

همپوشانی کم ورق های رنگی نسبت به سایر ورق ها

میزان همپوشانی ورق رنگی نسبت به سایر پوشش ها کمتر بوده و نصب آن راحت تر است، به عنوان مثال پوشش سقف آندوویلا با فواصل نزدیک نصب می شود و هزینه زیربنایی بالاتری نسبت به ورق فلزی دارد و تعداد پیچ ​​در نصب ورق بیشتر است. بنابراین این ورق رنگی نسبت به سایر روکش ها مقرون به صرفه تر است.

مقاومت کم ورق فلزی در برابر گاز خورنده

در صنایع تولیدی که در فرآیند تولید با گازهای خورنده سروکار دارند، ورق رنگی گزینه مناسبی نیست زیرا یکی از ویژگی های ورق رنگی واکنش پذیری آن با گازهای خورنده است. زیرا باعث خوردگی و پوسیدگی پوشش می شود و بهتر است از موادی استفاده شود که با اسید و باز واکنش ندهند. میزان همپوشانی ورق فلزی در فرمت های مختلف متفاوت است. همچنین با توجه به فرم باید فواصل زیرسازی را متناسب با آن در نظر گرفت، مثلاً یک ورقه رنگی سینوسی با فاصله زیرسازی ۶۰ سانتی متر مناسب است و برای آب بندی نیز دو پله سینوسی برای این مورد در نظر گرفته شود.

ورق رنگی فولاد 369

روش تولید ورق های رنگی

معمولا روش تولید ورق های رنگی با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم مانند ورق های گالوانیزه می باشد. یعنی می توان گفت که ورق های رنگی در فرآیند تولید ورق های گالوانیزه ایجاد می شوند. اولین قدم برای تولید این ورق ها شستشو و چربی زدایی آنهاست. معمولا چربی زدایی ورق ها به صورت سرد و گرم انجام می شود. اما می توان گفت چربی زدایی در روش سرد چندان خوب نیست. به همین دلیل بهتر است از روش گرم استفاده شود; زیرا هزینه آن نیز مناسب و مقرون به صرفه است. پس از چربی زدایی ورق ها، شسته و خشک می شوند. بنابراین تولیدکنندگان پس از شستن این ورق ها سعی می کنند آن ها را کاملا خشک کنند. برای افزایش استحکام ورق های رنگی ابتدا رنگ می شوند. سپس پس از خشک شدن رنگ نهایی و رنگ اصلی را روی ورق ها قرار می دهند. هنگام تولید این ورق، سازندگان آن را مرحله به مرحله و با دقت زیادی تولید می کنند. همچنین سعی می کنند آن ها را لایه لایه طراحی کنند تا مقاومت زیادی داشته باشند. به علاوه در هر یک از لایه های آن از چند نوع رنگ استفاده می کنند. بنابراین مردم هیچ نگرانی بابت مقاومت این محصولات ندارند.

قیمت ورق رنگی

قیمت ورق رنگی به عوامل مختلفی بستگی دارد. روکش براق این محصولات در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است. اگر قصد دارید برای سازه های ساختمان خود از ورق رنگی راه راه استفاده کنید، باید به ضخامت آن توجه کنید. یکی از مزایای استفاده از ورق رنگی طول عمر بالای آن است که باعث شده افراد زیادی از آن در سازه های خود استفاده کنند. میانگین طول عمر این محصول بین ۲۰ تا ۳۰ سال تخمین زده می شود و هزینه های نگهداری و تعمیر آن نیز بسیار پایین است. بنابراین برای مشاهده ی قیمت ورق رنگی می توانید به وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ مراجعه کنید تا خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید.

قیمت آنلاین ورق رنگی

در حین تولید معمولاً ورق های رنگی را در کوره های مخصوص رنگ می پاشند تا کاملاً رنگ را جذب کنند. کاربرد این ورق ها بسیار گسترده بوده و با توجه به قیمت ورق کرکره ای رنگی می توان از آن برای انواع سقف و کانکس رنگی استفاده کرد. به طور کلی ورق های رنگی با استاندارد جهانی تولید می شوند و می توان گفت که شامل ۱۶ رنگ مختلف می باشد که عبارتند از: سفید، کرم، قرمز، آبی، آبی کاربنی، نارنجی، زرد، سبز روشن، سبز تیره، بنفش، صورتی، قهوه ای، قهوه ای کم رنگ و قهوه ای سوخته. برای خرید محصولات ورق رنگی و اطلاع از قیمت ورق رنگی می توانید ضخامت مورد نظر ورق را انتخاب کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

قیمت روز ورق رنگی

وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ یک گروه فعال و حرفه ای در زمینه عرضه انواع ورق های فولادی می باشد که با بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز، دانش علمی و کارشناسان حرفه ای و مجرب، تنوع سبد محصولات و کیفیت عالی را آغاز کرد و به یک برند صنعتی تبدیل شده است. در حال حاضر این گروه در زمینه عرضه انواع ورق های رنگی، مصنوعات فلزی از ورق های رنگی، ورق های سرد، عرشه های فولادی و ورق های گالوانیزه فعالیت دارد. سفارش از این مجموعه می تواند خیال شما را از بابت کیفیت و تحویل به موقع کاملا راحت کند.همچنین برای خرید سودآور بهتر است قیمت روز ورق رنگی را از وبسایت ما مشاهده کنید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , ورق رنگی , قیمت ورق رنگی , قیمت آنلاین ورق رنگی , قیمت روز ورق رنگی , آخرین قیمت ورق رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: