معرفی کارخانه های تولیدی ورق رنگی
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

ورق رنگی که در بین مردم به ورق شیروانی معروف است برای پوشش سقف منازل، ویلاها، سوله ها و … استفاده می شود. در خرید ورق های رنگی باید به پارامترهایی مانند رزین رنگ و ضخامت ورق توجه کرد. ورق های گالوانیزه به دلیل پوشش خاصی که دارند در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند. همین امر باعث شده تا این ورق ها محبوبیت بالایی داشته باشند. امروزه بسیاری از کاربردهای ورق گالوانیزه را نمی توان نادیده گرفت. درواقع ورق رنگی نوع خاصی از ورق گالوانیزه است که سطح آن در فرآیندهایی رنگ آمیزی می شود. وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ به عنوان مرجع تخصصی و کارشناسی ورق فولادی یکی از تامین کنندگان عمده ورق های رنگی در کشور می باشد. بنا به تقاضای مشتری ورق های رنگی با مشخصات متفاوت از نظر ظاهری (رولی، ورق و شیت) و یا ابعاد و ضخامت های مختلف در کمترین زمان ممکن عرضه می شود.

معرفی ورق رنگی

همان طور که می دانید ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه است که طی مراحل خاصی رنگ آمیزی می شود. ورق را با یک لایه رنگ یا پلاستیک می پوشانند، سپس دوباره رول می شود و بر اساس کاربرد آن در سقف ساختمان، بدنه جانبی یخچال، پروفیل، پنجره ها و … تغییر و متصل می شود. این ورق به یکی از محبوب ترین ورق ها برای ایجاد سقف های رنگی برای ساختمان های مسکونی تبدیل شده است. ورق های رنگی علاوه بر رنگ های متنوعی که دارند، ظاهری متمایز به سقف خانه ها می بخشد و این باعث می شود که جایگزین مناسبی برای ورق های فولادی گالوانیزه معمولی باشند. ورق رنگی به دلیل خاصیت ضد زنگ به عنوان یکی از پرمصرف ترین ورق های فولادی تولید شده در کشور شناخته می شود. قیمت ورق رنگی به مواردی مانند ضخامت، کیفیت ورق گالوانیزه و ورق تولیدی کارخانه و … بستگی دارد.

ورق رنگی چگونه تولید می شود؟

  1. ابتدا ورق های گالوانیزه تولید شده وارد قسمت آماده سازی می شود. مرحله اول آماده سازی صیقل دادن سطح ورق است که ناخالصی ها و چربی ها را از سطح فلز خارج می کند، چربی زدایی در این قسمت باید به خوبی انجام شود.
  2. در مرحله بعد برای صاف شدن سطح و بهبود کیفیت رنگ آمیزی، سطح فلز را با استفاده از غلتک مخصوص برس می کشند. سپس سطح فلز را با آب شسته و با روش هوادهی خشک می کنند.
  3. در آخرین مرحله آماده سازی به منظور افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی و افزایش چسبندگی رنگ به سطح ورق ها، مواد شیمیایی را روی سطح پاشیده و در دمای مناسب خشک می کنند. ورق پس از خشک شدن آماده ورود به مرحله رنگ آمیزی خواهد بود.
  4. برای رنگ آمیزی ابتدا سطح بالایی و پایینی ورق را با یک نوع آستر پایه پوشانده و وارد فر پخت می شود.
  5. پس از سرد شدن ورق ها، رنگ نهایی که بسته به کاربرد ورق ممکن است از مواد مختلفی مانند پلی استر، اپوکسی، پلی وینیل کلراید یا پلی اورتان باشد، توسط غلتک روی سطح ورق فلزی قرار گرفته و وارد مرحله نهایی پخت رنگ خواهد بود
  6. محصول نهایی تولید شده مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد داشت. در تولید ورق های رنگی باید نکاتی را در نظر گرفت از جمله اینکه سطح ورق کاملا تمیز و عاری از هرگونه ضایعات و مواد روغنی با انجام زیرسازی می باشد. سطح ورق باید چسبندگی رنگ داشته باشد و مقاومت آستر نسبت به محیطی که ورق در آن قرار می گیرد اندازه گیری شود.

معرفی کارخانه های تولیدی ورق رنگی

ورق رنگی یکی از پر مصرف‌ ترین محصولات فولادی در بازار است که در انواع، ابعاد آلیاژها و ضخامت های مختلفی تولید می گردد که بسته به نوع آن کاربردهای متفاوتی نیز دارند. قیمت ورق های فولادی تحت تاثیر آلیاژها، روش تولید و کارخانه تولید ورق ها می باشد. امروزه کارخانه های زیادی در سراسر کشور، به تولید ورق های فولادی به فعالیت مشغول می باشند که محصولاتشان از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از معروف ترین تولیدکنندگان ورق فولادی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد که در ادامه به بررسی آن و دیگر کارخانه های مهم در این حوزه می پردازیم.

  • کارخانه نورد سمنان:

این کارخانه تولید کننده انواع تیوب و ورق رنگی می باشد. خط تولید ورق گالوانیزه با ظرفیت ۲۵۰ هزار توپی در سمنان راه اندازی شد. ساخت این خطوط تولید از ۴ سال پیش با هزینه ی ۲۰ میلیون دلار آغاز شد که بیشتر این کارخانه مجهز به تجهیزات تولید فلت هند بود و این کارخانه تولید کننده مستقیم ورق های رنگی در ایران می باشد.

  • شرکت شهرکرد ورق خودرو:

یکی دیگر از شرکت های فعال در زمینه تولید ورق گالوانیزه و ورق رنگی شرکت ورق خودرو شهرکرد می باشد. ظرفیت تولید این کارخانه بالاست و محصولات تولیدی این کارخانه از کیفیت خوبی برخوردار است. از پرمصرف ترین ورق های رنگی می توان به ورق شیروانی اشاره کرد که در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد و برای سقف سازی کاربرد دارد.

  • کارخانه فولاد مبارکه

کارخانه فولاد مبارکه، یکی از برترین تولیدکننده‌های ورق رنگی در کشور محسوب می‌شود. در کارخانه فولاد مبارکه برای تولید ورق‌های رنگی، یک لایه رنگ را به ورق‌های گالوانیزه اضافه می‌کنند. از جمله ویژگی‌های ورق‌ رنگی فولاد مبارکه، فرم پذیری، مقاومت بالا و تنوع رنگی زیاد را می‌توان نام برد. همان طور که گفته شد در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، خط تولید ورق رنگی در امتداد خط تولید ورق گالوانیزه می‌باشد. از ورق روغنی یا همان ورق نورد سرد با ضخامت ۰٫۷ تا ۰٫۱۶ میلی‌متر برای تولید ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند. پوششی ارگانیک بر روی ورق فولادی گالوانیزه پس از طی فرایندهای نورد سرد و چربی زدایی از سطح ورق، با روش پوشش رول یا پوشش مایع چندلایه کشیده می‌شود. لایه پوششی را پخته و سپس آن را خنک می‌کنند؛ به محصول به‌دست‌آمده ورق روکش‌دار می‌گویند. برای تولید ورق رنگی، رنگ الکترواستاتیک را روی ورق گالوانیزه توسط دستگاه مخصوص می‌پاشند که معمولا ضخامت پوشش رنگ ۳۵ میکرون می‌باشد. از مزایای دیگر ورق‌های رنگی، مقاومت بالا در برابر رطوبت، خوردگی و اکسیداسیون؛ بیش از ۱۶ رنگ بندی متنوع (با استاندارد جهانی رال)؛ وزن کم و نصب سریع می‌باشد.

  • شرکت صنایع هفت الماس:

یکی دیگر از کارخانه های مهم تولید و عرضه ورق های رنگی، صنایع هفت الماس است. این شرکت در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد و محصولات آن ۱۵ درصد نیاز کشور را تامین می کند و حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد تولیدات داخلی آن صادر می شود. این شرکت محصولات با کیفیت خود را که دارای نشان ملی و گواهینامه کیفیت سال ۱۳۸۷ می باشد به بازار ارسال می نماید.محصولات این شرکت به دو صورت رول یا شیت عرضه می گردد. این شرکت در لیست فروشندگان قابل اعتماد تجارت هند قرار دارد و محصولات ورق رنگی آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

  • فولاد امیرکبیر کاشان:

این کارخانه در سال ۱۳۷۴ در کاشان افتتاح شد. این شرکت تولید کننده انواع ورق گالوانیزه، ورق سرد و ورق اسید واش می باشد. این شرکت برای اطمینان از کیفیت محصولات خود آن ها را در آزمایشگاه متالورژی و مکانیک آزمایش می کند و دارای 4 خط تولید برای تولید محصولات گالوانیزه است و سالانه حدود 100000 تن به صورت ورق و به صورت سینوسی و A تولید می کند.

ورق رنگی فولاد 369

کاربرد ورق رنگی

کاربردهای ورق های رنگی به دلیل سازگاری و قابلیت استفاده در تکنیک های شکل دهی بسیار متنوع است. پانچ کردن، شکل دهی (خم شدن، شکل دهی غلتکی، کشش عمیق) مهمترین فرآیندهای مکانیکی هستند که می توان پس از رنگ آمیزی روی ورق اعمال کرد. اتصال قطعات در فرآیند مونتاژ ورق ها از طریق لبه، چین، پیچ، پرچ، کلینچ، چسباندن و یا ترکیبی از روش های فوق امکان پذیر است. جوشکاری فقط در حد محدودی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا پوشش عموماً رسانای الکتریکی نیست و در دماهای جوشکاری بالا می سوزد.

  • استفاده در صنعت ساختمان

زمینه اصلی کاربرد ورق های رنگی فولادی و آلومینیومی در صنعت ساختمان و معماری می باشد. موارد استفاده شده در این قسمت شامل پروفیل های ذوزنقه ای، سینوسی با پوشش مقاوم در برابر آب و هوا برای نمای بیرونی و سقف و همچنین درب های فلزی، چهارچوب پنجره، درب های صنعتی، ناودان، کرکره و موارد مشابه می باشد. در کاربردهای داخل ساختمان نیز از ورق های رنگی برای اجزای پارتیشن و پوشش سقف (سقف کاذب) و همچنین در تجهیزاتی مانند مبلمان استیل و ساخت قفسه و دکوراسیون داخلی مغازه ها استفاده می شود.

  • استفاده در ساخت وسایل نقلیه

این نوع ورق همچنین در حوزه خودروسازی و وسایل نقلیه نیز کاربردهای فراوانی دارد. در خودروسازی، ورق های فولادی گالوانیزه قابل جوش با یک آستر محافظ در برابر خوردگی رنگ می شوند که نقش اساسی در محافظت بدنه در برابر خوردگی دارد. این ورق ها جایگزین مراحل رنگ آمیزی رایج در صنعت خودروسازی نیز شده اند، به عنوان مثال از ورق های رنگی در بدنه بیرونی خودرو، فیلتر روغن یا قطعاتی که قابلیت جذب صدا را دارند استفاده می شود. برای مثال سقف های کشویی یکی از کاربردهای فراوان ورق های رنگی در صنعت خودروسازی است. اجزای خارجی بدنه خودروهای سنگین و اتوبوس نیز از ورقه های رنگی ساخته شده است. ماشین های مسافرتی (کاروان) و بدنه خانه های سیار نیز اغلب از ورق های آلومینیومی رنگی ساخته می شوند.

  • استفاده در ساخت لوازم خانگی

یکی از قسمت های مهم استفاده از این ورق ها در لوازم برقی خانگی و اداری است. امروزه حدود ۲۵ درصد از سطح بیرونی لوازم خانگی از ورق های رنگی ساخته شده است. بدنه و درب یخچال و فریزر و همچنین بدنه ماشین لباسشویی، خشک کن، ظرفشویی، اجاق گاز، مایکروفر و هواکش از این دسته هستند. پوشش دستگاه های کاربردی در بخش ارتباطی-الکترونیکی بخاری، وسایل الکترونیکی کوچک، قطعات قهوه ساز و لامپ از دیگر کاربرد این نوع ورق محسوب می شود.

ورق رنگی فولاد 369

قیمت روز ورق رنگی

قیمت روز ورق رنگی به دلیل دارا بودن بالاترین کیفیت نسبت به سایر رقبا گرانتر است. ورق رنگی در ضخامت ها، عرض ها و رنگ های مختلف از جمله سفید، قرمز، نارنجی، آبی، قهوه ای سوخته و … در بازار آهن موجود می باشد. از ورق های رنگی برای پوشش سقف شیروانی، نمای داخلی و خارجی ساختمان، سوله ها، گلخانه ها، سقف و بدنه انبارها، ساخت لوازم خانگی، تولید انواع مخازن و بشکه و … استفاده می شود. از جمله عوامل موثر در نوسان قیمت روز ورق های رنگی شامل نوسانات قیمت آهن، عرضه و تقاضا، نوسانات بازار ارز، قیمت سنگ آهن، فرآیند تولید، ضخامت، ابعاد، رول یا شیت بودن ورق، رنگ ورق و … می باشد. اگر قصد خرید ورق رنگی دارید برای اطلاع از بهترین قیمت ورق رنگی در ایران و نوسانات بازار آهن و تغییرات روزانه قیمت می توانید به صفحه مربوط به این محصول در وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ مراجعه و ضمن مشاهده قیمت این محصول و مشخصات فنی آن با کارشناسان تماس بگیرید.

قیمت آنلاین ورق رنگی

ورق رنگی بیش از ۱۶ رنگ دارد و به صورت رول، برش یا کرکره قابل سفارش است. همچنین این ورق به دلیل خاصیت ضد خوردگی، مقاومت، دوام و استحکام بالا مورد توجه صنعت گران قرار گرفته است. انواع ورق های رنگی در بازار موجود است که هر یک کاربرد متفاوتی دارند. ورق های رنگی در صنایع فلزی کاربرد فراوانی دارند و از آن ها برای ساخت سقف و دیوار سوله ها، ساخت ظروف، لوازم خانگی، سردخانه و … استفاده می شود. برای خرید ورق رنگی استیل به صفحه مربوط به این محصول در سایت مراجعه کنید و بهترین و جدیدترین قیمت ها را مشاهده نمایید. همچنین می توانید ضمن اطلاع از قیمت آنلاین ورق رنگی این محصول در بازار آهن کشور، با تماس با کارشناسان سفارش خود را ثبت نمایید.

ورق رنگی فولاد 369

جمع بندی

ورق های فولادی یکی از محصولات فولادی هستند که به عنوان مواد اولیه بسیاری از سازه ها، قطعات و ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید ورق های فولادی باید به قیمت آن ها اهمیت زیادی داد چرا که کیفیت، آلیاژسازی و کارخانه های تولیدی به نوعی قیمت آن ها را تعیین می کند. از برترین تولیدکنندگان ورق فولادی کشور می توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد گیلان، فولاد اکسین اهواز و … اشاره کرد که کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در زمینه تولید ورق موج دار، روکش شده، رنگی و گالوانیزه فعال است.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , ورق رنگی , قیمت ورق رنگی , قیمت آنلاین ورق رنگی , قیمت روز ورق رنگی , آخرین قیمت ورق رنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: