معرفی کارخانه های تولیدی میلگرد آجدار
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

در حال حاضر کارخانه های تولید میلگرد آجدار در ایران با بهره گیری از فناوری های روز و امکانات پیشرفته به عنوان یکی از تولیدکنندگان جهانی میلگرد در جهان شناخته می شوند. استاندارد تولید میلگرد در هر کشور متفاوت است. برچسب حک شده بر روی این محصولات اطلاعات زیادی از جمله کارخانه تولید و روش تولید محصول را نشان می دهد. قیمت میلگرد آجدار بر اساس برند محصول، جنس، اندازه، روش تولید، نوع و مشخصات مکانیکی میلگرد، میزان مقاومت میلگرد در برابر خوردگی و … می باشد. در هر صورت برای استعلام قیمت روز میلگرد آجدار باید در زمان مناسب اقدام به خرید میلگرد نمایید. اگر به دنبال سایتی مطمئن برای بررسی قیمت آنلاین میلگرد آجدار، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و … هستید فولاد ۳۶۹ می تواند به شما کمک کند. بنابراین در این مقاله به معرفی کارخانه های معروف تولید کننده میلگرد آجدار می پردازیم.

معرفی میلگرد آجدار

این محصول پس از عملیات نورد توسط دستگاه کشیده می شود و به صورت میله ای بلند در می آید که در نهایت به کمک دستگاه هایی آج زنی روی آن انجام می شود زیرا این فرآیند میلگرد را قوی تر می کند. در کشور ما اولین استاندارد تدوین شده در زمینه میلگردهای آجدار مربوط به استاندارد کارخانه ذوب آهن اصفهان بود که برگرفته از استاندارد شوروی سابق بود. میلگردهای نورد گرم به سه دسته با علائم مشخصه آج 28-42، AII و AIII طبقه بندی می شود، البته در سال 1371 میلگردهای آجدار را به 4 دسته با علائم مشخص می توان طبقه بندی کرد: آج 28-42، آج 30-50، آج 60-40 و آج 70-47. این طبقه بندی مجددا تغییر کرد و امروزه در کشور استاندارد ملی شماره 3132 مربوط به میلگردهای نورد گرم مورد استفاده در بتن به عنوان مرجع رسمی شناخته شده و هر واحد تولید میلگرد موظف به تولید محصولات بر اساس مشخصات مندرج در آن است. نکته جالب اینجاست که اگر به یک شرکت آهن‌سازی سر بزنیم باز هم میلگرد‌های آجدار را در دو نوع A2 و A3 به مشتری معرفی می‌کنند، در حالی که این نام که از استاندارد روسی نشأت گرفته است، طبق گفته موسسه استاندارد و صنعتی ایران منسوخ شده است اما همچنان این نام نه تنها در بازار بلکه در بین مهندسین عمران و در منابع رسمی و معتبر مانند آیین نامه بتن آیران (ABA) رایج است.

معرفی کارخانه های تولیدی میلگرد آجدار

شرکت فولاد آذربایجان

شرکت فولاد آذربایجان در سال ۱۳۶۸ در جنوب شرقی شهرستان میانه تاسیس شد و با هدف تولید سالانه ۵۵۰ هزار تن در سال ۱۳۷۹ مورد بهره برداری قرار گرفت. میلگرد آجدار میانی مطابق با استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ تولید می شود و دارای استحکام کششی مناسبی می باشد. تمامی محصولات این کارخانه با استفاده از روش ترمکس جهت بهبود خواص مکانیکی تولید می شود.

محصولات این کارخانه عبارتند از:

  • میلگرد آجدار متوسط ​​در سایز 10 تا 32 میلی متر طبق استاندارد INSO 3132
  • میلگرد ساده در سایزهای 14 تا 50 میلی متر طبق استاندارد DIN 1013
  • تسمه استیل آذربایجان در سایزهای 25*5 تا 100*10 طبق استاندارد DIN 1017
  • قیمت میلگرد آجدار متوسط را می توانید در سایت رسمی فولاد ۳۶۹ مشاهده نمایید.

مجتمع میلگرد راد همدان

مجتمع فولاد میلگرد همدان به عنوان یکی از بهترین کارخانه های تولید میلگرد شناخته می شود. کارخانه راد همدان از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد و با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن تولید سالانه توانست بخشی از نیاز بازار آهن ایران را تامین کند. محصولات این کارخانه در دو نوع میلگرد ساده و میلگرد آجدار می باشد. در مجموع میلگرد راد یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است که با استفاده از تجهیزات مدرن محصولات با کیفیتی تولید می کند. این مجموعه موفق به اخذ استانداردهای SNSO بریتانیا و BS 4449 از بزرگترین کارخانه های تولید میلگرد شده است. علامت اختصاری RAD بر روی محصولات این کارخانه حک شده است و به راحتی می توانید با این علامت اختصاری محصولات این کارخانه را از سایر کارخانه ها تشخیص دهید.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

می توان گفت یکی از مهمترین کارخانه های تولید میلگرد در ایران کارخانه ذوب آهن اصفهان می باشد که میلگرد را به دو صورت ساده و آجدار تولید می کند، این کارخانه میلگردهای آلیاژی نیز تولید می کند که از استحکام تسلیم بالاتری برخوردار بوده و به همین دلیل مقاومت بیشتری در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله دارند. این کارخانه مجوز تولید میلگرد با گریدهای B500B و BS 4449:2005 را از شرکت CARES انگلستان دریافت کرده است. وزن میلگردهای تولید شده از ذوب آهن معمولاً بین 5 تا 5 و نیم تن است و نشان ESCO بر روی آن ها حک می شود. در صورتی که میلگرد خریداری شده از این کارخانه 25 تن یا بیشتر باشد، باید گواهی فنی به همراه بار مربوطه تحویل داده شود که نام و آدرس کارخانه، شماره گواهی، تاریخ صدور گواهینامه و علامت مشخصه درج شده باشد.

میلگرد آجدار فولاد 369

مجتمع فولاد صنعت بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب هلدینگ بزرگی متشکل از چهار زیرمجموعه فولاد شهریار، فولاد شاهین بناب، طرح گسترش فولاد شهریار و فولاد سهند است. این مجموعه تولیدی میلگرد در ایران انواع میلگرد ساده و آجدار A2 و A3 را در سایزهای مختلف 8 تا 32 میلی متر به بازار عرضه می کند.

خرید و فروش میلگرد شاهین بناب به قیمت درب کارخانه

گروه شاهین بناب در گروه های ذوب و ریخته گری و نورد گرم میلگرد با ظرفیت 1950000 تن در زمینه نورد گرم و 450000 تن در زمینه ذوب و ریخته گری فعالیت می کند. مخفف نام تجاری میلگرد شاهین BS0CT می باشد.

مجتمع آریا ذوب

مجتمع فولاد آریا ذوب در سال ۱۳۸۰ ساخته شد این مجتمع در اشتهارد واقع شده و با نام تجاری مجتمع فولاد آریا فعالیت خود را آغاز کرد. این کارخانه سهم بسیار خوبی از تولید میلگرد در بازار ایران دارد. مجموعه آریا ذوب بر کیفیت و دقت در عملیات برش تاکید زیادی دارد و همین امر باعث شده تا محصولات این مجموعه طرفداران زیادی داشته باشد. مجتمع فولاد آریا ذوب تولید کننده انواع میلگرد (آجدار و میلگرد ساده) و انواع تیرآهن می باشد.

کارخانه فولاد کویر کاشان

در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه فولاد کویری کاشان 350 هزار تن در سال است و جزو بهترین کارخانه های میلگرد محسوب می شود. از تولیدات آن میلگرد آجدار، میلگرد ساده و میلگرد کلاف ساده می باشد که به روش ترمکس ساخته می شود. میلگرد کویر کاشان دارای قابلیت جوشکاری و مقاومت بسیار بالا بوده و پس از کارخانه ذوب آهن اصفهان در رتبه دوم قرار دارد. از دیگر افتخارات این مجموعه تولید میلگرد ساده و میلگرد آجدار A4 (520) و میلگرد سایز 40 می باشد. به طور کلی نوع آجدار میلگرد کویری کاشان از 8 تا 40 میل و نوع ساده آن از 12 میل تا 40 میل می باشد. علامت اختصاری حک شده بر روی این میلگرد KAVIR TH می باشد.

مجتمع فولاد بافق یزد

مجتمع فولاد بافق یزد یکی از بزرگترین پروژه های فولادی کشور است که بر اساس اصل چهل و چهارم قانون اساسی در سال 1389 به بخش خصوصی واگذار شد. این مجتمع دارای 5 کارخانه مجزا است که محصولات آن در بازار با برند B-MISCO حکاکی شده. میلگردهای آجدار گرید A3 در سایزهای 8 تا 32 میلی متر یکی از مهم ترین محصولات این کارخانه است که قابلیت خم شدن تا 180 درجه را دارد. این محصولات تحت استاندارد BS4449 بریتانیا تولید می شوند که دارای تنش تسلیم 4000 و تنش شکست 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشند. قیمت میلگرد یزد با توجه به هزینه حمل مناسب، بسته بندی مطلوب، کیفیت بالا و تحویل در کمترین زمان، برای پروژه های مرکزی کشور مناسب و به صرفه می باشد.

کارخانه میلگرد نیشابور

مجتمع فولاد خراسان یکی از بزرگترین کارخانه های تولید میلگرد در شرق کشور است. میلگرد تولید شده در این کارخانه با نام تجاری میلگرد نیشابور در بازار معروف است. کارخانه فولاد خراسان انواع میلگرد ساده و آجدار را بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی و با استفاده از ماشین آلات مدرن تولید می کند. این کارخانه میلگرد آجدار در گرید A3 و در سایزهای 10، 14، 16، 18، 20، 22، 25، 28 و 32 تولید و به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه می کند. قیمت میلگرد آجدار 16 نیشابور نسبت به سایر برندهای موجود در بازار آهن مناسب تر است که این امر باعث شده تا متقاضیان زیادی جذب محصولات این کارخانه شوند.

کارخانه سیادان ابهر

در سال ۱۳۸۵ با هدف تولید مقاطع فولادی و به منظور کاهش نرخ بیکاری در منطقه و افزایش اشتغال در استان های زنجان و قزوین، کارخانه تولید فولاد ابهر راه اندازی شد. ظرفیت پیش بینی شده برای این کارخانه حدود ۲۸۸ هزار تن در سال در نظر گرفته شد که پس از مدت کوتاهی با تمرکز بر تولید میلگرد به بیشترین ظرفیت خود دست یافت. کارخانه فولاد ابهر میلگرد خود را با برند میلگرد سیدن ابهر معرفی می کند. میلگرد تولید شده در کارخانه سیدن ابهر مانند سایر میلگردها مانند میلگرد ابرکوه، میلگرد بافق یزد، میلگرد نیشابور، میلگرد زاگرس و سایر انواع میلگرد از استاندارد روسیه پیروی می کند.

مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان یکی دیگر از تولیدکنندگان میلگرد در کشور است. محصولات این کارخانه با نام بار نیشابور در بازار شناخته می شود. دلیل این نام گذاری، قرار گرفتن این کارخانه در نزدیکی شهر نیشابور است. مجتمع فولاد خراسان یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور است که محصولاتی باکیفیت به بازار عرضه می کند. در حال حاضر سه نوع میلگرد ساده، آجدار مارپیچ و میلگرد متقاطع از جمله تولیدات این کارخانه می باشد که بر اساس استاندارد ملی ۳۱۳۲ تولید می شود و همانطور که گفته شد این کارخانه نیز جز بهترین تولید کننده میلگرد آجدار در کشور شناخته می شود.

قیمت آنلاین میلگرد آجدار

کارشناسان فولاد ۳۶۹ همواره سعی می کنند با ارائه دانش فنی مرتبط با محصولات فولادی تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشند، همچنین همواره آماده مشاوره و پاسخگویی به شما مشتریان گرامی می باشند. برای اطلاع از قیمت میلگرد بناب قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد نیشابور، قیمت میلگرد میانه، قیمت میلگرد اصفهان، قیمت میلگرد شاهین در بناب، قیمت میلگرد ظفربناب و … با شماره های هر یک از کارخانه های مرتبط تماس بگیرید.

قیمت روز میلگرد آجدار

بازار آهن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و ممکن است طی چند روز نرخ های اعلام شده تفاوت زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که نمی توان هزینه نهایی یک پروژه مربوط به محصولات فولادی را به طور دقیق برآورد کرد و کل هزینه تنها در روز خرید این قطعات و بر اساس قیمت اعلام شده میلگرد و سایر محصولات در همان روز تعیین می شود. آخرین لیست قیمت روز میلگرد آجدار برندهای مختلف را می توانید در وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ مشاهده کرده و پس از انتخاب میلگرد مورد نظر خود، آن را به کارشناسان فروش مجموعه سفارش دهید. نوسانات بازار فولاد به حدی زیاد است که حتی روی روندهای آن هم نمی توان حساب کرد بنابراین اگر میخواهید این محصولات را خریداری کنید حتما از قیمت روز آن با خبر شوید تا بتوانید خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید.

میلگرد آجدار فولاد 369

جمع بندی

در کشور ما کارخانجات زیادی در زمینه تولید میلگرد وجود دارد که میلگردهای آن ها در برخی ویژگی ها مانند کیفیت تولید با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد های هر کارخانه نیز متفاوت است. این علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد نشان دهنده کارخانه تولیدی، نوع آج و روش تولید میلگرد است. در این مطالب سعی کردیم لیستی کارخانه‌های موفق تولید کننده میلگرد در ایران را ارائه دهیم. همان طور که اشاره شد، کارخانه‌های متعددی در زمینه تولید میلگرد در ایران فعالیت دارند که اکثر این کارخانه‌ها دارای علامت اختصاری ویژه روی بدنه‌ی محصولات خود هستند تا به راحتی از سایر برندها قابل تشخیص باشند. در صورتی که قصد خرید میلگرد دارید می‌توانید از مطالب این مقاله بهره ببرید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , میلگرد , قیمت میلگرد , قیمت روز میلگرد , قیمت آنلاین میلگرد , آخرین قیمت میلگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: