عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق روغنی
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین ورق های فولادی تولید شده در بازار، ورق روغنی است که عموماً به روش نورد سرد تولید می شود. مقاومت و استحکام بالای ورق های روغنی و انعطاف پذیری بالای آن ها در شکل پذیری باعث شده تا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند. اصولاً ورق های فولادی در صنعت به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شوند. ورق های فلزی تولید شده توسط نورد سرد ورق روغنی نامیده می شوند. از آنجایی که ورق های روغنی تحت فشار بالا و به روش نورد سرد تولید می شوند، می توان گفت استحکام و دوام آن ها کمی بیشتر از سایر ورق ها می باشد. بنابراین ورق روغنی در صنایع مختلف کاربرد بیشتری دارد. این محصولات را می توان در اندازه ها و ابعاد مختلف ساخت، اما در تولید این ورق ها استانداردهای خاصی تعریف شده است. با توجه به کاربردهای منحصر به فرد این محصول می توان به صنایع زیادی اشاره کرد که قیمت ورق روغنی برای آن ها مهم است. پس با ما همراه باشید تا در مورد نحوه خرید ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت آن صحبت کنیم.

معرفی ورق روغنی

ورق روغنی (Cold Rolled Steel Sheet) که در بازار به آن ورق سرد می گویند در عملیات نورد سرد تولید می شود و برای جلوگیری از زنگ زدگی روغن کاری می شود. یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی، ورق روغنی است. با توجه به آبکاری بودن این محصول از کیفیت ظاهری بسیار بالایی برخوردار است و همین امر امکان استفاده از این محصول را در پروژه هایی که ظاهر سازه از اهمیت خاصی برخوردار است میسر می سازد. از مصارف ورق روغنی می توان به ساخت مبلمان فلزی، لوازم خانگی، آبگرمکن، ظروف فلزی، پره های فن، صنعت خودروسازی و … اشاره کرد. ورق روغنی بر اساس گریدهای مختلف با علامت اختصاری STتولید می شود و در سه گروه ورق روغنی معمولی ST12، ورق روغنی نیمه کششی ST13 و ورق روغنی فوق کششی ST14 طبقه بندی می شود. ورق روغنی با ویژگی های منحصر به فردی مانند داشتن سطح صاف، بهبود قابلیت تراشکاری و ماشین کاری و تحمل فشارهای بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

عوامل موثر بر قیمت ورق روغنی

همانطور که گفته شد امروزه مشخص شده است که قیمت ورق روغنی بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. در واقع شرکت هایی که این محصولات را می فروشند هر یک از این عوامل را بررسی می کنند و در نهایت قیمت خاصی را تعیین می کنند.

ضخامت ورق

یکی از مهمترین مواردی که در قیمت ورق روغنی تاثیر می گذارد ضخامت ورق می باشد. طبیعتاً با افزایش ضخامت ورق، برای تولید آن به مواد اولیه بیشتری نیاز خواهید داشت. این به نوبه خود باعث افزایش قیمت این محصولات می شود. بنابراین قبل از خرید چنین ورق هایی حتما باید ضخامت مورد نظر را بررسی کنید تا بتوانید محصولاتی به صرفه خریداری کنید.

نرخ دلار

یکی دیگر از مواردی که مستقیماً بر قیمت ورق روغنی تأثیر می گذارد، نوسانات ارز است. افزایش یا کاهش نرخ دلار باعث کاهش یا افزایش قیمت این محصولات کاربردی می شود و به همین دلیل باید قبل از خرید این محصولات، نرخ این ارز را نیز در نظر بگیرید. گفتنی است این نرخ به صورت جداگانه بر قیمت سایر محصولات فولادی و آهنی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نوع ورق

ورق گالوانیزه در چندین نوع مختلف از جمله ورق کرکره، ورق طرح سفال، ورق گاردریل و … به فروش می رسد که هر کدام از این اقلام ساختار خاص خود را دارند و به همین دلیل باید گفت که نوع ورق نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. ورق روغنی نیز مانند ورق گالوانیزه در چندین مدل مختلف از جمله ورق روغنی ST12، ST13 و ST14 در اختیار کاربران قرار می گیرد. قیمت ورق روغنی در هر یک از این موارد متفاوت است و باید گفت که نوع ورق در زمینه قیمت ورق روغنی نیز از عوامل تاثیرگذار است.

قیمت مواد اولیه

برای تولید هر نوع ورق به یک سری مواد اولیه (به جز فولاد و آهن) نیاز است. این مواد به طور جداگانه و تحت سایر عوامل خاص قیمت گذاری می شوند. برای این منظور در هنگام خرید کلیه ورق های روغنی باید بررسی های لازم انجام شوند. تنها در این صورت است که می توان قیمت ورق روغنی را به درستی برآورد کرد. در واقع توجه به این موارد برای همه فعالان این صنعت کاملا ضروری است.

هزینه های حمل و نقل

طبیعتاً پس از تولید ورق های روغنی نیاز به جابجایی آن ها وجود دارد. این انتقال معمولا از طریق جاده های زمینی صورت می گیرد. این نوع حمل و نقل به خودی خود دارای هزینه های جانبی خاصی مانند هزینه سوخت، راننده و … می باشد. قیمت ورق روغنی با توجه به هزینه ارسال ورق از کارخانه به مشتری تعیین خواهد شد. این یکی از عواملی است که بسیاری از کاربران به آن توجه خاصی ندارند. اما در واقع این مورد بخش بزرگی از هزینه در نظر گرفته شده را تشکیل می دهد.

ورق روغنی فولاد 369

معاملات ورق در بورس کالا

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت ورق روغنی، قیمت معاملات فویل در بورس کالا است. برای مثال از آنجایی که ورق سیاه روز دوشنبه در بورس کالا عرضه می شود، ورق های روغنی نیز در همان روز به بورس می آیند. به همین ترتیب قیمت های معامله شده ورق روغنی در بورس مبنای قیمت های اعلامی این محصول در بازار است.

تناسب بین عرضه و تقاضا

در سال های اخیر تولید محصولات ورق روغنی بسیار کمتر از سایر ورق ها است به همین دلیل قیمت این محصول بسیار بالاتر از ورق گالوانیزه می باشد. بنابراین تناسب بین سطح عرضه و تقاضا بر قیمت ورق روغنی بسیار حائز اهمیت است زیرا از نظر عرضه تعداد کمی تولید کننده ورق روغنی در ایران وجود دارد.

فرایند تولید

نوع فرآیند تولید و عملیات حرارتی مورد استفاده برای تولید ورق روغنی بر قیمت کل این محصول تاثیر دارد. ورق روغنی با تکنولوژی سرد تولید شده و سپس روغن کاری روی آن انجام می شود. این ورق ها به سه دسته معمولی، نیمه کششی و فوق کششی تقسیم می شوند.

قیمت ورق سیاه

برخی از تولیدکنندگان نیز از ورق سیاه، ورق روغنی تولید می کنند و ورق سیاه به عنوان ماده اولیه تولید استفاده می شود. ورق سیاه پس از گذراندن چندین مرحله از فرآیندهای مختلف مانند اسیدشویی، نورد و … تبدیل به ورق روغنی می شود. بنابراین از این مقاله می توان نتیجه گرفت که نوسانات قیمت ورق سیاه می تواند بر قیمت ورق روغنی تأثیر بگذارد.

تحلیل و نمودار قیمت ورق روغنی

با افزایش سرمایه گذاری و افزایش اعتماد مردم به بورس، شناخت ویژگی های ورق روغنی و قیمت آن در بازار آزاد و بورس اهمیت زیادی پیدا کرده است. لازم به ذکر است که قیمت ورق روغنی در بازار آزاد و بورس متفاوت است. همانطور که می دانیم علاوه بر سهام کارخانه، محصولات در بورس نیز خرید و فروش می شود و محصولات فولادی از جمله محصولاتی است که مردم در آن سرمایه گذاری می کنند. برای این منظور بررسی نمودار قیمت ورق روغنی، نمای کلی این محصول را در بورس به شما ارائه می دهد. اگر قیمت انواع ورق فولادی مانند قیمت ورق روغنی روند نزولی داشته باشد و افت قیمت در بازار ادامه داشته باشد، سرمایه گذاری منطقی به نظر نمی رسد. با بررسی نمودار قیمت ورق روغنی در سال گذشته بیشتر با این موضوع آشنا خواهیم شد. شما عزیزان می توانید آرشیو قیمت ورق روغنی و سایر اطلاعات لازم در مورد این محصول را در سایت فولاد ۳۶۹ مشاهده نمایید.

ورق روغنی فولاد 369

نکات طلایی برای تعیین قیمت ورق روغنی

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید هر نوع کالا، بررسی قیمت آن و کیفیت محصول می باشد. همانطور که در قسمت بالا برای شما توضیح دادیم قیمت ورق روغنی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ورق های روغنی کیفیت های متفاوتی دارند، زیرا مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن ها با یکدیگر متفاوت است. حتی کارخانه ای که ورق روغنی تولید می کند روی قیمت آن ها تاثیر دارد. به طور کلی کارخانه های مختلفی برای عرضه ورق روغنی وجود دارد. همه این موارد باعث می شود قیمت ورق روغنی با یکدیگر متفاوت باشد. برای دانستن این موضوع می توانید قیمت دو ورق روغنی با ضخامت یکسان را در دو کارخانه مقایسه کنید در این صورت متوجه تفاوت قیمت خواهید شد.

قیمت آنلاین ورق روغنی

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید ورق روغنی باید به آن توجه کنید، تولید کننده ی ورق است. خرید ورق روغنی از یک تولید کننده معتبر تضمین کننده کیفیت آن خواهد بود. خرید از فروشنده ورق روغنی که تجربه بالایی در زمینه فروش ورق روغنی دارد می تواند نگرانی شما را در مورد کیفیت محصولی که استفاده می کنید برطرف کند. تیم فروش فولاد ۳۶۹ با ارائه راهنمایی و مشاوره همواره در تلاش است تا سوالات و شبهات مشتریان عزیز را برطرف کند. پس از تماس با تیم فروش و دریافت مشاوره و جزئیات، پیش فاکتور برای مشتری ارسال می شود. پس از پرداخت توسط مشتری، ارسال انجام می شود. در مجموعه ما ورق روغنی در بهترین آلیاژ و بهترین کیفیت بازار در ضخامت ها و ابعاد مختلف به صورت مستقیم از درب کارخانه یا شرکت عرضه می شود. برای اطلاع از قیمت روز ورق روغنی و مشاوره خرید رایگان با کارشناسان تماس بگیرید.

قیمت روز ورق روغنی

همانطور که گفتیم ورق های روغنی در اندازه ها و ضخامت های مختلف در بازار موجود است. بنابراین قیمت ورق روغنی با توجه به ضخامت آن با سایر محصولات متفاوت خواهد بود. علاوه بر ضخامت و ابعاد ورق روغنی، عواملی مانند کارخانه و برند سازنده محصول نیز بر قیمت نهایی آن تأثیر می گذارد. قیمت ورق روغنی یکی از مهم ترین مواردی است که صنعتگران به آن اهمیت می دهند. بسته به شرایطی که ورق روغنی به متقاضی ارائه می شود، قیمت های متفاوتی برای آن در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال یک نوع ورق روغنی که یک قطعه فولادی صاف و نازک است، قیمت کاملا متفاوتی نسبت به انواع دیگر آن دارد. از مهمترین ویژگی های ورق روغنی می توان به مقاومت فشاری، ضد سایش، قابلیت لعاب کاری و استحکام سطحی بالا اشاره کرد.

آخرین قیمت ورق روغنی

عوامل مختلفی در قیمت گذاری ورق های روغنی تاثیرگذار است. یکی از این عوامل، اصل بودن محصول و کیفیت کارخانه سازنده می باشد. شرکت ما با ارائه ی بهترین انواع ورق روغنی و عرضه ی مرغوب ترین و باکیفیت ترین ورق های روغنی بدون واسطه به شما عزیزان، امکان خرید ورق روغنی با بهترین قیمت را برای شما فراهم نموده است. شما می توانید پس از مشاهده ی لیست آخرین قیمت ورق روغنی، به صورت ۲۴ ساعت برای کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ورق روغنی فولاد 369

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ورق روغنی و مشخصات و انواع آن، روش تولید ورق روغنی و عوامل موثر بر قیمت این نوع ورق پرداخته شد. ورق‌ روغنی را می‌ توان از جمله محصولاتی محسوب کرد که استفاده از آن در صنایع گوناگون اهمیت زیادی دارد. بدون شک این ورق‌ها از مزیت‌های فراوانی برخوردار هستند که در حقیقت وجود همین مزیت‌ها و کاربردها باعث ‌شده این محصولات طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند. در حال‌ حاضر برندهای مختلفی هستند که به تولید ورق‌های روغنی مشغول‌اند. با توجه به گستردگی ورق های فولادی تولید شده با روش های مختلف برای به دست آوردن اطلاعات برای کاربرد مورد نظر، باید به پارامترهای مختلفی از جمله ظاهر (اندازه و ضخامت)، جنس و روش تولید توجه شود. در این مطلب سعی شد تا به بررسی عوامل موثر بر قیمت ورق رنگی از جنبه‌های مختلف پرداخته شود. در نهایت امیدواریم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید، همچنین شما می توانید قیمت انواع ورق از جمله قیمت ورق سیاه، ورق روغنی و ورق گالوانیزه را به کمک جدول قیمت به روز دریافت نمایید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , ورق روغنی , قیمت ورق روغنی , قیمت آنلاین ورق روغنی , قیمت روز ورق روغنی , آخرین قیمت ورق روغنی ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: