قیمت لوله داربست
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه:

در فرآیند ساخت و ساز باید از لوله های داربست برای نصب داربست استفاده شود تا مراحل ساخت پروژه تسهیل شود. این لوله ها عموماً نوعی لوله فولادی هستند که از فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه ساخته می شوند تا عوامل مختلف باعث خوردگی و فرسایش لوله نشود. قیمت لوله داربست بر اساس عوامل مختلفی از جمله ضخامت، قطر و طول آن می تواند متفاوت باشد. در هنگام خرید این محصول باید به ابعاد و اندازه های این لوله ها توجه کرد.

لوله داربست (Scaffolding pipe)

قبل از اینکه به بحث قیمت روز لوله داربست بپردازیم; باید این محصول را از نظر فنی به شما معرفی کنیم. لوله که در بازار به آن لوله داربست نیز می گویند; نوعی لوله فولادی درزدار است که برای نصب داربست استفاده می شود. همانطور که می دانید؛ داربست به سازه ای مستحکم گفته می شود که از لوله های توخالی اما کاملا مقاوم به هم متصل می شود و برای دسترسی به قسمت های مرتفع و غیر قابل دسترس ساختمان استفاده می شود. یک تفاوت مهم بین لوله های داربست و لوله های انتقال سیال این است که اگرچه این دو محصول شباهت هایی دارند. اما لوله داربست برای انتقال سیالات طراحی نشده است و هرگز نباید برای چنین اهدافی استفاده شود. از آنجایی که ساختمان ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند، لوله های داربست با ابعاد کوچکتر و بزرگتر نیز مورد نیاز است. لوله های داربست از فولاد سیاه رنگ تولید می شوند. این لوله ها به عنوان داربست کاربرد دارند و برای قرار دادن پایه روی لوله ها و دسترسی به قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شوند. لوله های داربست وزن های مختلفی دارند. همچنین لوله داربست استاندارد با قطر خارجی ۴۸ میلی متر، ضخامت ۲.۵ میلی متر و طول ۶ متر در بازار موجود می باشد.

فرآیند تولید لوله داربست

لوله های داربست در دسته لوله های درز مستقیم قرار می گیرند و فرآیند تولید لوله های درز مستقیم به این صورت است که از ورق های آهنی استفاده می شود بنابراین قیمت ورق آهن تاثیر مستقیمی بر قیمت لوله داربست خواهد داشت. البته دو روش برای تولید لوله های درز مستقیم وجود دارد:

  • روش اول: ورق آهنی که معمولاً 5/2 تا 3 میلی متر ضخامت دارد توسط دستگاهی به نام جک هیدرولیک از مرکز فشرده شده و به شکل U در می آید. بعد از این مرحله یک قالب نیم دایره ای وجود دارد که ورق U شکل را فشار می دهد تا به شکل دایره در بیاید.
  • روش دوم: به این روش روش غلتکی می گویند به این صورت که ورق از بین سه غلتک عبور می کند و در حین عبور از این سه غلتک فرآیند تشکیل اتفاق می افتد. دو غلتک اول و آخر حول محور خود می چرخند و ورق را از بیرون فشار می دهند و غلتک میانی ورق را از داخل فشار می دهد و کم کم دایره ای می شوند. این دو روش که فرآیند تولید لوله درز مستقیم می باشد در فرآیند تولید لوله داربست نیز کاربرد دارد با این تفاوت که در مرحله آخر که تبدیل شدن به لوله داربستی است باید یک سری تست های مقاومت و تحمل فشار انجام شود زیرا این نوع لوله پایه، همان داربستی است که نجارها روی آن می ایستند و با جان انسان سروکار دارد.

انواع و کاربردهای لوله داربست

برای انتخاب لوله داربست مناسب باید به نوع داربست و میزان وزنی که قرار است تحمل کند توجه کنید. لوله داربست در انواع داربست چکشی ستاره، داربست چکشی کاسه ای، داربست مثلثی، داربست نوع پایه دار و داربست معلق به بازار عرضه می شود.

  • داربست چکشی ستاره:

این نوع لوله داربست دارای تکیه گاه های عمودی و مهارهای افقی می باشد. آن ها با استفاده از چکش بر روی یکدیگر سوار می شوند. عدم نیاز به آچار برای بستن اتصالات، سبکی قطعات، عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاع، قابل استفاده در اسکلت بندی سقف های قوسی و قابل استفاده در نمای ساختمان یا تاسیسات پالایشگاهی از جمله مزایای این نوع لوله داربست.

  • داربست چکشی کاسه ای:

این نوع داربست دارای تکیه گاه های افقی و عمودی بوده و به راحتی با ضربه چکش به یکدیگر متصل می شوند. مزایای این نوع داربست عبارتند از:

عدم نیاز به کارگر ماهر، سهولت جابجایی، سرعت بالای باز و بسته شدن داربست، عدم نیاز به آچار برای بستن اتصالات، قابل استفاده در نمای ساختمان، قابل گسترش در ارتفاع، بدون محدودیت، در کفراژبندی سقف غیر همسطح استفاده شود.

قیمت لوله داربستی فولاد 369

  • داربست مثلثی:

اجزای این نوع داربست ها مثلثی شکل می باشد. نوع اتصال این نوع داربست نر و ماده نام دارد. کاربرد این نوع داربست به پل ها و تیرها اطلاق می شود. مواردی مانند عدم نیاز به آچار برای بستن اتصالات، عدم نیاز به کارگر ماهر و ظرفیت بار بسیار بالا در اسکلت دال بتنی از جمله موارد استفاده این نوع داربست می باشد.

  • داربست پایه دار:

این نوع داربست به سرعت ساخته می شود و همین ویژگی دلیل استفاده گسترده آن در بسیاری از پروژه ها می باشد. لوله های داربست گالوانیزه و فولادی هستند و مهندسان با توجه به شرایط آب و هوایی از هر کدام استفاده می کنند. لوله های داربست دارای دو نوع بدون درز و درزدار می باشند. نوع بدون درز ایمن تر از نوع درزدار است. دلیل قیمت بالای لوله داربست بدون درز نسبت به نوع درزدار امنیت بالای آن می باشد. اما نوع درز نیز کاربرد خاص خود را دارد. لوله های داربست آب بندی شده مناسب ترین گزینه برای ساخت لوله داربست می باشد. پرکاربردترین نوع لوله داربست، داربست ۱۴ و ۱۷ کیلوگرمی می باشد. در بین این پنج نوع لوله داربست، لوله های داربستی با ضخامت های ۲ و ۲.۵ میلی متری بسیار پرکاربرد هستند. خرید و فروش این نوع لوله داربست نسبت به سایر ضخامت ها بیشتر است. در اکثر کارخانه ها لوله های داربست ۶ متری تولید می شود. افرادی که نیاز به سایز بزرگتر از این سایز دارند می توانند لوله ها را به اندازه دلخواه خود متصل کرده و یا با دستگاه برش به اندازه دلخواه برش دهند. لوله های داربست برای مواردی مانند پشتیبانی مقاوم برای کارگران، کمک به ساخت انواع پل ها و پروژه های ساختمانی و همچنین غرفه های نمایشگاهی و … استفاده می شود.

  • داربست معلق:

از این نوع داربست زمانی استفاده می شود که امکان اتصال به زمین وجود نداشته باشد و باید داربست را روی دیوار نما بسازیم.

کاربرد داربست در ساخت و ساز

  • تامین ایمنی لازم برای کارهای ساختمانی

ایمنی یکی از بزرگترین و بهترین مزایای داربست در ساخت و ساز است. داربست قطعا امن ترین راه برای ساختن سکو برای کار در ارتفاع است. داربست مکان ثابتی را برای حضور کارگران فراهم می کند. و می توانید به راحتی و با اطمینان کار کنید. فرقی نمی‌کند چه ارتفاعی داشته باشد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، برج‌های بلند ساخته می‌شوند و همه آن‌ها با استفاده از داربست و البته رعایت نکات ایمنی لازم در هنگام نصب، بدون حادثه ساخته می‌شوند.

  • دسترسی آسان

پروژه های عمرانی در شرایط مختلف انجام می شود. به عنوان مثال پروژه هایی مانند نمای ساختمان یکی از انواع پروژه های ساختمانی هستند که دسترسی به آن ها بدون داربست بسیار سخت است. اما وجود داربست در این زمینه نیز کار را آسان کرده و کارگران با ایجاد سکوهای داربست در ارتفاعات مختلف به راحتی می توانند عملیات ساختمانی خود را انجام دهند.

  • نصب آسان داربست و افزایش سرعت کار

پیشرفت تکنولوژی و صنعت بر داربست هایی که امروزه ساخته می شود نیز تاثیر گذاشته است. داربست های جدید وزن کمتری نسبت به داربست های قدیمی دارند و حمل و نقل و جمع آوری آن ها بسیار راحت تر از قبل است. علاوه بر این، نصب داربست نیز کار آسانی است که بدون نیاز به متخصصین نصب داربست انجام خواهد شد. نصب آسان و وزن سبک باعث شده تا در پروژه های ساختمانی موقت از داربست استفاده زیادی شود.

  • امکان کار گروهی را ایجاد می کند

در فرآیند ساخت و ساز، کار تیمی و تعامل کارگران با یکدیگر بسیار مورد نیاز است. داربست ها با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند به گونه ای نصب شوند که با عبور از روی تخته های چوبی که به عنوان سکوی داربست عمل می کنند و یا با عبور از میله ها به راحتی بتوانند با یکدیگر ارتباط و تعامل داشته باشند و به راحتی می توانند وسایل ساختمانی را جابجا کنند.

قیمت لوله داربستی فولاد 369

عوامل موثر بر قیمت لوله داربست

قیمت این محصول تحت تاثیر عواملی مانند وزن، قطر، طول، ضخامت و … بوده است. مانند هر محصول دیگری، وزن تاثیر بسزایی در قیمت این محصول دارد. این نوع لوله در طول های ۳ تا ۶ متری در بازار تولید و به فروش می رسد. رایج ترین و پرفروش ترین سایز این محصول ۱۱.۲ و ضخامت های ۲ و ۲.۵ میلی متر می باشد. قیمت لوله داربست که یکی از پرفروش ترین محصولات در بازار آهن می باشد به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. بدون شک هر چه کیفیت و استحکام این لوله بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود در نتیجه یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول کیفیت آن به حساب می آید. همچنین نوع و جنسیت عواملی هستند که نباید فراموش شوند. در برخی مناطق به دلیل رطوبت و شرایط آب و هوایی برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ، این محصول به صورت گالوانیزه تولید می شود که یکی از عوامل موثر در قیمت این محصول می باشد و باید به آن توجه ویژه ای شود.

قیمت روز لوله داربست

معمولاً عوامل مؤثری در تعیین قیمت روز لوله داربست نقش اساسی دارند که از جمله این عوامل می توان به درصد گالوانیزه بودن یا نبودن لوله ها، نوع رنگ لوله ها، اجزای موجود در فرآیند تولید و نوع آن اشاره کرد. البته باید توجه داشت که عوامل دیگری مانند نوسانات قیمت دلار نیز می تواند تاثیرات مستقیمی بر قیمت جهانی فولاد داشته باشد. همان طور که گفته شد لوله داربست ۶ متری در ضخامت های ۲، ۲.۵ و ۳ میلی متری بسیار پر طرفدار است بنابراین قیمت این محصول را میتوانید در سایت رسمی فولاد ۳۶۹ بررسی کنید. البته لازم به ذکر است که قیمت این نوع لوله داربستی علاوه بر وزن آن به عواملی مانند روند قیمت روزانه لوله نیز بستگی دارد.بررسی قیمت روز لوله داربست همواره نیاز به اطلاعات دقیق در این باره دارد، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که به تنهایی می تواند قیمت لوله داربست را تغییر دهد. عواملی مانند موارد زیر در قیمت روز لوله داربست دخیل هستند:

  • قیمت دلار
  • قیمت جهانی آهن
  • هزینه های حمل و نقل
  • عرضه و تقاضا
  • قیمت مواد اولیه
  • کارخانه تولید

قیمت لوله داربست ۱۷ کیلویی

لوله داربست معمولاً به صورت شاخه ای تولید می شود و به صورت کیلویی به فروش می رسد، البته ضخامت این محصول متفاوت است. معمولاً وزن این محصول ۱۲ و ۱۷ کیلو می باشد که هر چه وزن آن بیشتر باشد استحکام بیشتری خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت روز لوله داربست ۱۷ کیلویی ابتدا باید قطر، ضخامت، اندازه و کیفیت آن مشخص شود. این عوامل در تعیین قیمت نهایی محصول بسیار موثر هستند. استفاده از این نوع لوله داربستی باعث شده تا کارگران به راحتی کار خود را انجام دهند و خطری برای آن ها وجود نداشته باشد.

قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی

یکی از انواع لوله داربستی، لوله داربست ۱۴ کیلویی می باشد. این لوله ها با قیمت های متفاوت توسط فروشگاه های مختلف عرضه می شوند. برای این لوله ها نمی توان قیمت قطعی داد. نوسانات بازار ارز و خرید و فروش مواد اولیه باعث تغییر قیمت لوله داربست ۱۴ کیلوگرمی شده است. این لوله ها ممکن است در بازه های زمانی مختلف تفاوت زیادی در قیمت خود داشته باشند. اگر می خواهید این لوله ها را با قیمت مناسب خریداری کنید، باید فروشگاهی را انتخاب کنید که مستقیماً بفروشد. اطلاع از قیمت لوله داربست ۱۴ کیلویی نیز از طریق سایت فولاد ۳۶۹ قابل انجام است. لوله داربست ۱۴ کیلویی با توجه به بازار فروش و کیفیت آن با قیمت مناسب به فروش می رسد، برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت لوله داربستی فولاد 369

جمع بندی

در چند سال اخیر، کارخانه های تولید لوله داربست از فناوری های پیشرفته در فرآیند تولید محصول خود استفاده می کنند. خرید لوله داربست در بازار آهن کار سختی از نظر صرف هزینه و زمان است. به همین دلیل، فرآیند خرید آنلاین از طریق وب سایت ها به یک راه حل آسان برای افراد تبدیل شده است. در فرآیند تعیین قیمت لوله عوامل مختلفی از جمله درصد گالوانیزه بودن یا نبودن لوله، نوع رنگ، ضخامت و نوع فولاد مصرفی تاثیرگذار است.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , لوله داربست , قیمت لوله داربست , قیمت آنلاین لوله داربست , قیمت روز لوله داربست , آخرین قیمت لوله داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: